Hvordan kan vi bruke erfaringene fra korona til noe konstruktivt?

Bjørn Matsson begynte i jobben som rektor ved Gjøvik skole i februar 2020. Lite visste han hvilke utfordringer skolen snart skulle stå overfor. Han deler noen av sine erfaringer fra pandemien og hvordan vi kan benytte disse erfaringene når vi ser fremover.

 

Lytt også til disse

Tillitsbasert ledelse, handlingsrom og kontroll

Regjeringen har innført en tillitsreform, men hva ligger egentlig i dette? Hvor går grensene mellom den tilliten vi viser og den kontrollen vi trenger? Hvordan defineres handlingsrommet vi har behov for?

Hvordan forholder vi oss til kunstig intelligens?

ChatGPT og generativ kunstig intelligens setter skolen på prøve. Hvordan kan vi som skoleledere møte utfordringene fra denne nye teknologien?Professor Eyvind Elstad har skrevet boken "Læreren møter ChatGPT", der han ser nærmere på positive og negative sider ved bruk av denne nye teknologien i skolen.