Digitale verktøy i opplæringen: Hvem var det som mistet hodet?

Skolen trenger en satsning på læremidler, både fysisk og digitale læremidler. Det er ingen motsetning sier Utdanningsforbundet, Skolelederforbundet og Elevorganisasjonen i en helt ny episode av podkasten Viktigste leder.

De fortsetter med en appell til politikere og beslutningstakere; Ipaden eller pcen har ikke skylden for at skoleresultatene blir dårligere.

Debatten har blitt for tilspisset og Elevorganisasjonen, KS, FUG, Utdanningsforbundet og Skolelederforbundet har skrevet brev til Utdanningskomiteen på Stortinget. I podkasten i dag møter du Utdanningsforbundets 2. nestleder Thom Bjørnar Jambak, påtroppende leder i Elevorganisasjonen Madelen Kloster og rektor på Jar skole og leder av Skolelederforbundet i Bærum. Alle har et sterkt ønske om at debatten om læremidler må komme på riktig spor og det kreves en satsning på skole.

Lytt også til disse

Det vi så, var et svik mot barna

Ser skolen og barnehagen de barna som trenger det mest? Tidligere barne- og familieminister og byråd for skole i Oslo, Inga Marte Thorkildsen, har nylig skrevet boken "Det vi så, var et svik mot barna". Her tar hun et oppgjør med et offentlig byråkrati og institusjoner som ikke klarer å ta vare på de barna som trenger det mest.