Å lede en kunnskapsorganisasjon

Å lede en kunnskapsorganisasjon kan være svært utfordrende, men dertil givende hvis man gis muligheten til å arbeide med utvikling og nytenkning.

Ledernes oppdrag er å tilrettelegge å lede slike prosesser i samarbeid med det profesjonelt fellesskap på skolen. Dette fordrer et lederskap som motiverer og bygger tillit.
Hva er et godt skolelederskap som bygger tillit?

I denne podcasten drøftes tillit og tillitsreform mellom forbundsleder Stig Johannessen og Professor Jan Merok Paulsen.

 

Lytt også til disse

Rosa kompetanse: Hvordan jobbe for at alle skal føle seg sett, trygge og inkluderte?

Vi er inne i Pride-måneden, og i den forbindelse spør vi: Hvordan kan vi bygge en kultur hvor mangfold blir en naturlig del av hverdagen? Hvordan snakker vi om minoriteter, og hvordan skaper vi rom for refleksjon, også blant ansatte og foreldre? Og hvordan tar vi eierskap til en tematikk som oppleves som krevende i et stadig hardere ordskifte?