Hvordan kan vi bruke erfaringene fra korona til noe konstruktivt?

Bjørn Matsson begynte som rektor ved Gjøvik videregående skole i februar 2020. Lite visste han om hvilke utfordringer skolen snart skulle stå overfor.

I denne ukens episode av podkasten Viktigste Leder deler han noen av sine erfaringer fra pandemien og hvordan vi kan benytte disse erfaringene når vi ser fremover.

 

Relaterte artikler

Innovative læringsmiljøer vinner frem i Danmark

Innovative læringsmiljøer har som mål å fremme læring, trivsel, motivasjon og kreativitet. Det skal forberede elevene på fremtidens arbeidsmarked og i økende grad sikre at skolen kan ta imot alle barn.

Nyheter | Fagartikler

Pekefinger eller støttespiller: Hva blir statsforvalterens rolle under den nye opplæringsloven?

Statsforvalteren har ansvar for å ivareta rettssikkerheten til blant annet elever i skolen. Når ny opplæringslov trer i kraft, vil det medføre noen endringer i statsforvalterens rolle, blant annet når det gjelder skolemiljøsaker, omtalt i kapittel 12 (tidligere kapittel 9A).

Nyheter

Har kunstig blitt naturlig?

På Vika videregående i Oslo er skoledagen preget av både kunstig og naturlig intelligens. Hva er erfaringen?

Nyheter | Fagartikler