Hovedtarifforhandlingene 2022 – Brudd og megling

Det er brudd i forhandlingene i hovedtariffoppgjøret i KS. Partene er i megling, og meglingsfristen er mandag 23. mai. kl. 2400.

Dersom partene ikke kommer til enighet i meglingen vil det bli streik.

Hvilke konsekvenser får dette for våre medlemmer?

Skolelederforbundet forbereder seg på en eventuell streik. Sentralstyret har fattet vedtak om streikeuttak. Det er Skolelederforbundets sekretariat som har det videre ansvar for gjennomføring av en eventuell streik, herunder å ta ut medlemmer til streik.

Det eller de fylkeslag/lokallag som blir berørt vil kontaktes og være med på videre planlegging. De medlemmer som tas ut til streik vil også bli kontaktet.

Streikekomite vil være Roar Vea og Hilde Pettersen + aktuell lokal person. Eventuelle spørsmål kan rettes til hilde.pettersen@skolelederforbundet.no.