Vel gjennomført skolelederkonferanse på Sola
Pål Roland er dosent i spesialpedagogikk ved Universitetet i Stavanger. Han har doktorgrad i utdanningsvitenskap på temaet innovasjon og implementering. Roland har publisert flere bøker, kapitler og artikler om temaet innovasjon og implementering. På Solakonferansen foreleste han om hvordan ledere kan skape kapasitetsbygging i egen organisasjon.

Vel gjennomført skolelederkonferanse på Sola

Solakonferansen, som arrangeres av Skolelederforbundet Rogaland, ble avholdt 18. og 19. januar.

Det ble en  interessant og lærerik konferanse med kunnskapsrike  foredragsholdere og motiverte deltagere.

Pål Roland har utviklet og ledet store innovasjoner som De utfordrende barna (tidlig innsats) og Være sammen (landsomfattende kompetanseløftprosjekt).

Pål Roland hadde et interessant og engasjerende innlegg om kapasitetsbygging i egen organisasjon. Rune Todnem By snakket om den viktigste lederen: «Ledelse som gjør en forskjell».

Avtroppende fylkesleder Sven Fandrem og Dr. Nashater Deu Solheim.

Vi lærte mye av Dr. Nashater Deu Solheim – «The Leadership PIN Code».

Morten K. Strand og Anne Berit Emstad avsluttet konferansen med å snakke om «3xU – Profesjonelle lærende nettverk for skoleledere».

Takk til skolelederforbundet i Rogaland for en fantastisk konferansen og en viktig møteplass for ledere i barnehage og skole.

Relaterte artikler

Podkast: Digitale verktøy i opplæringen: Hvem var det som mistet hodet?

Skolen trenger en satsning på læremidler, både fysisk og digitale. Det er ingen motsetning sier Utdanningsforbundet, Skolelederforbundet og Elevorganisasjonen i en helt ny episode av podkasten Viktigste leder.

Nyheter

Russetiden bør flyttes til etter eksamen

Skolelederforbundet støtter kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun (Ap) sitt forslag om å flytte eksamen på videregående til før 17. mai.

Nyheter

Ny opplæringslov – åpne dører til verden og framtiden

Det er mai og vi kjenner at det går i svimlende fart mot slutten av et skoleår. I år går det samtidig mot slutten for den nåværende opplæringsloven. Det er noe høytidelig over det hele: det er ikke endringer i paragrafer og tilhørende forskrifter, det er faktisk nye paragrafer som venter på helt nye sett av forskrifter. Det er kanskje der vi skoleledere kjenner at høytidsstemningen går over og realiteten slår inn.

Nyheter