Podkast: Hva betyr ledelsen for utvikling av skolen?

I boken "Skoleutvikling i videregående skole" tar professor i norsk fagdidaktikk ved NTNU, Henning Fjørtoft, en praktisk tilnærming til spørsmålene rundt ledelsens rolle i utvikling av skolen. Boken baserer seg på funnene i forskningsprosjektet SKUV (Skolebasert kompetanseutvikling i vurdering).

I denne episoden presenterer han noen av disse funnene, med konkrete eksempler fra skolene som var med i prosjektet. Han forteller også om prosjektet Going Gradeless, der han har sett på alternativer til dagens karakterordning.

Relaterte artikler

Anne-Merete Mærli Hellebø

Ledelse i en uforutsigbar tid

Skole- og barnehageledere står overfor en stadig mer kompleks og uforutsigbar virkelighet. Politisk uro, raske samfunnsendringer, teknologiske gjennombrudd, globale kriser og klimaendringer påvirker hverdagen og skaper en krevende kontekst for ledelse. Disse utfordringene krever at ledere viser kreativitet, tilpasningsevne og evne til rask omstilling for å sikre kvaliteten i opplæringen.

Nyheter
Høringssvar fra Skolelederforbundet

Våre innspill til høringer om SFO/AKS

Denne uken svarer vi ut to viktige høringer om SFO/AKS.

Nyheter

Tilstrekkelig bemanning i barnehagen

Kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun har i dag lagt frem en ny veileder som skal hjelpe barnehagene med å vurdere om bemanningen til enhver tid er tilstrekkelig, og når det skal settes inn vikar.

Nyheter