Nye foreldreutvalg for barnehager og grunnopplæringen
Ill.foto: Istockphoto

Nye foreldreutvalg for barnehager og grunnopplæringen

Fra nyttår blir det nye foreldreutvalg. Ståle Sand Kalkvik blir leder for Foreldreutvalget for grunnopplæringa (FUG) og Tor Eirik Rasmussen blir leder for Foreldreutvalet for barnehager (FUB).

FUB og FUG er faste, uavhengige rådgivende organ for Kunnskapsdepartementet og Utdanningsdirektoratet. De  skal bidra til at foreldremedvirkning på nasjonalt nivå og fremme godt samarbeid mellom barnehage, skole og hjem.

Utvalgene skal sikre at foreldrestemmene blir hørt i aktuelle saker og de nye medlemmene ble utnevnt den 24. november.

Stig Johannessen er forbundsleder i Skolelederforbundet.

– Foreldreutvalgene gjør et svært viktig arbeid for barn og unge i barnehage og skole og Skolelederforbundet ser frem til et godt samarbeid med de nye utvalgene, sier forbundsleder Stig Johannessen i Skolelederforbundet.

Dette blir det nye Foreldreutvalet for grunnopplæringa (FUG)
Ståle Sand Kalkvik (leder), Trondheim
Johanne Marie Olaussen (nestleder), Oslo
Lill-Therese Varsi, Melhus