Lokale forhandlere gjør en kjempeinnsats

- De lokale lønnsforhandlerne våre gjør en kjempeinnsats, sier fylkesleder Siv Grete Stamnes i Skolelederforbundet Viken. Hun har travle dager som koordinator for våre lokale lønnsforhandlere.

– Nå i lønnsforhandlingene merker jeg godt at Viken fylkeslag har blitt stort. Forhandlerne våre står på uka lang, med veiledning, utforming av krav, utregninger og mye mer, sier Stamnes.

Stamnes har som langsiktig målsetning at de fleste medlemmer som jobber i samme kommune etter hvert kan forhandle for hverandre.

– Vi ser at det er en fordel at lønnsforhandler kjenner kommunen hen forhandler lønn innenfor, sier hun.
Her avbildet sammen med forbundsleder Stig Johannessen på Skolelederforbundets lederkonferanse #Viktigsteleder2021.

Les også forbundsleder Stig Johannessen sin leder fra Skolelederen nr. 6/2021.