Hva betyr den nye opplæringsloven for elevene?

I kapittel 10 av den nye opplæringsloven styrkes elevenes rettigheter. Samtidig pålegges de en plikt til å delta aktivt i opplæringen.

Elevorganisasjonens leder Petter Andreas Lona har satt seg godt inn i loven. Hva betyr loven i praksis for elevene? Og hvordan opplever EO endringene som er gjort?

Relaterte artikler

Anne-Merete Mærli Hellebø

Ledelse i en uforutsigbar tid

Skole- og barnehageledere står overfor en stadig mer kompleks og uforutsigbar virkelighet. Politisk uro, raske samfunnsendringer, teknologiske gjennombrudd, globale kriser og klimaendringer påvirker hverdagen og skaper en krevende kontekst for ledelse. Disse utfordringene krever at ledere viser kreativitet, tilpasningsevne og evne til rask omstilling for å sikre kvaliteten i opplæringen.

Nyheter
Høringssvar fra Skolelederforbundet

Våre innspill til høringer om SFO/AKS

Denne uken svarer vi ut to viktige høringer om SFO/AKS.

Nyheter

Tilstrekkelig bemanning i barnehagen

Kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun har i dag lagt frem en ny veileder som skal hjelpe barnehagene med å vurdere om bemanningen til enhver tid er tilstrekkelig, og når det skal settes inn vikar.

Nyheter