YS tannhelseforsikring

Som medlem av Skolelederforeningen kan du tegne tannhelseforsikring gjennom vårt medlemskap i YS. Tannhelseforsikringen dekker uforutsette tannlegeutgifter, enten det er snakk om  hull i tennene, skifte av plomber og fyllinger, trekking av tenner eller nye behov for  implantater, kroner og broer. Forsikringen kan kjøpes både til deg og dine voksne  familiemedlemmer.

Visste du at uforutsette tannlegeutgifter er den nest største utgiften i en vanlig norsk  husholdning, rett etter bilen? Tenner som krever behandling kan påvirke enhver  familieøkonomi!

Dårlig tannhelse kan føre til alvorlige sykdommer

Minst én gang i året bør du sjekke tennene dine hos tannlegen. Men halvparten av  oss går faktisk ikke regelmessig til tannlegen. Noen velger å droppe tannlegebesøket  på grunn av dårlig økonomi, mens andre lider av tannlegeskrekk. Ulempen er at jo  lenger du venter, desto dyrere blir det. Dessuten viser forskning at dårlig tannhelse  øker risikoen for alvorlige sykdommer som kreft, hjerte- og karsykdommer, diabetes,  slag og en rekke andre lidelser.

Flere og flere tannleger spesialiserer seg på behandling av pasienter med  tannlegeskrekk. Det finnes dermed ingen unnskyldninger lenger for ikke å gå til  tannlegen!

Du kan kjøpe tannhelseforsikringen her.