#Viktigste leder 2021

“Skoler som lærer kollektivt – lærende fellesskap gjennom tillitsbasert ledelse” er overskriften for årets Viktigste leder konferanse. Konferansen holdes på Scandic Oslo Airport Hotel fra 23. – 24. september.

Skoler som lærer kollektivt – lærende fellesskap gjennom tillitsbasert ledelse er overskriften for årets Viktigste leder konferanse. Konferansen holdes på Scandic Oslo Airport Hotel fra 23. – 24. september. Den fysiske konferansen er fulltegnet, men det er fortsatt mulig å delta via en enkel streaming (ett kamera).

Her finner du det fullstendige programmet for konferansen.

Her kan du melde deg på Viktigste leder konferansen.

Hvis du melder deg på for å delta digitalt, vil du få tilsendt en link til Teams dagen før konferansen.

Årets konferansen byr på mange svært dyktige forelesere, blant annet professor Vivane Robinson som foreleser over temaet “Reduce change to increase improvement”. Professor Øystein Gilje forteller om hvilke grep ledere bør gjøre for å realisere fagfornyelsens ideer i en digital skolehverdag. Professor Tine S. Prøitz ser nærmere på skolelederen som endringsagent og reformatør i Kunnskapsløftet og Fagfornyelsen. Professor Sølvi Mausethagen redegjør for fremveksten av nye lederroller i skolen og diskuterer i hvilken grad etablering av nye roller kan bety nye vilkår for skoleutvikling. PhD-stipendiat Hilde Forfang tar utgangspunkt i sitt doktorgradsarbeid og forteller om hvordan skoleledere i små kommuner sammen har etablert strukturer for utvikling, kompetanseheving og kollektiv læring. Mobbeombud i Oslo, Kjerstin Owren, gir oss en reiseguide til kapittel 9A og professor Jan Merok Paulsen foreleser om lærende fellesskap gjennom tillitsbasert ledelse.