Den fastlåste skjermdebatten: Hvordan få en mer nyansert diskusjon?

Høringsfristen for skjermbrukutvalgets rapport gikk nylig ut, og dette var en høring som engasjerte veldig mange. Frontene i debatten er steile og skyttergravene dype.

Hvordan kan vi sørge for en mer ryddig diskusjon fremover, og hvordan skal vi forholde oss til den videre digitaliseringen av skolen? Sammen med Utdanningsforbundet, Universitetet i Oslo, FUG og Elevorganisasjonen, har Skolelederforbundet satt ned en uformell tenketank der vi diskuterer disse spørsmålene.

Med oss i studio for å fortelle om dette arbeidet, har vi rådgiver Kathrine Selvikvåg (Skolelederforbundet), FUG-leder Ståle Kalkvik og avtroppende leder for Elevorganisasjonen, Madelen Kloster.

 

Lytt også til disse

Rosa kompetanse: Hvordan jobbe for at alle skal føle seg sett, trygge og inkluderte?

Vi er inne i Pride-måneden, og i den forbindelse spør vi: Hvordan kan vi bygge en kultur hvor mangfold blir en naturlig del av hverdagen? Hvordan snakker vi om minoriteter, og hvordan skaper vi rom for refleksjon, også blant ansatte og foreldre? Og hvordan tar vi eierskap til en tematikk som oppleves som krevende i et stadig hardere ordskifte?