Å gi kidsa framtidshåpet tilbake: Elevmedvirkning og demokrati i klasserommet

Hvordan møter vi utfordringer med inkludering og utenforskap på skoler med høy andel minoritetsungdom? Og hvordan kan vi sikre elevmedvirkning i hele skolen, slik LK20 foreskriver?

På Kuben videregående skole har elevene deltatt i demokratiprosjektet Involve To Evolve, som undersøker hvordan lærere og elever ved tre skandinaviske storbyskoler forstår og jobber med demokrati, medborgerskap og elevinvolvering. Assisterende rektor Axel Aubert deler innsikt om skolens mangfoldige miljø og deres arbeid med prosjektet.

 

Relaterte artikler

Valgkomiteens innstilling til nytt sentralstyre – Presentasjon av kandidatene

I november skal Skolelederforbundet velge nytt sentralstyre. I denne artikkelen kan du lese mer om valgkomiteens innstilling og kandidatenes presentasjon av seg selv. Mona Søbyskogen er enstemmig innstilt fra valgkomiteen som ny forbundsleder.

Nyheter | Skolelederforbundet | Fagartikler
Derfor er Alvhild Nygard medlem

Verv en kollega og få dobbel vervepremie

Ut november får du dobbel vervepremie for hvert nye medlem du verver til Skolelederforbundet.

Nyheter

Slik gir du en anerkjennende tilbakemelding  

Sier du kun «Bra jobba!» når du gir tilbakemeldinger? Det er ikke noe galt i det, men den som får tilbakemeldingen sitter igjen med lite. For, hva var egentlig bra?    De fleste pedagoger er flinke til å gi tilbakemeldinger til elever. Men det er mange grunner til at man bør gi anerkjennende tilbakemeldinger også til […]

Nyheter