Velkomstkurs i retorikk for skoleledere

Velkomstkurs i retorikk for skoleledere

19. desember arrangerer Skolelederforbundet et velkomstkurs for nye medlemmer. Tema: Retorikk for skoleledere.

Skolelederforbundet er opptatte av å tilby alle medlemmer relevant kompetanseheving og er særlig opptatt av at nye medlemmer skal få valuta for kontingenten. Derfor arrangerer vi et gratis velkomstkurs i retorikk for ledere innen oppvekst og opplæring. Alle som har meldt seg inn etter 10. september er invitert.

Her kan du melde deg inn i Skolelederforbundet

Kurset består av en kombinasjon av påvirkningsteori og praktiske caseøvelser. Hensikten med kurset er å gi deltakerne en innføring i en enkel retorikkmodell som du kan bruke for å øke gjennomslag for dine idéer overfor målgrupper som f.eks. foreldre, ansatte eller elever.  Kurset holdes av Modolf Moen, kommunikasjonsansvarlig i Skolelederforbundet.

Kurset arrangeres 19. desember i lokalene til Oslo Media House, Skippergata 26 i Oslo, fra klokka 13.00 – 15.30. Det vil bli servert enkel lunsj i møtelokalet ved oppstart av kurset. Reiseutgifter dekkes av forbundet dersom du reiser på billigst mulig måte.

Viktig: Kurset strømmes også live i en lukket Facebook-gruppe som alle påmeldte får tilgang til.  De som ikke rekker å se det live kan se det i etterkant.

Påmelding

Du melder deg på ved å sende en mail til mmo@skolelederforbundet.no med en beskjed om at du melder deg på. Det er viktig at du presiserer hvorvidt du vil delta fysisk i Oslo eller om du foretrekker å følge kurset live over nett. Ved fysisk oppmøte er fordelen selvfølgelig at du får anledning til å bli kjent med hyggelige lederkollegaer.

Svarfrist: 15.12.19