Invitasjon til seminar om barn og unge med minoritetsbakgrunn

Invitasjon til seminar om barn og unge med minoritetsbakgrunn

Hvordan kan frivillige organisasjoner og myndighetene bidra til at barn og unge med minoritetsbakgrunn lykkes på skolen og i samfunnet?

Fagfolk i skolen, helsepersonell, politi, frivillige organisasjoner, foreldre, ungdommer og andre interesserte inviteres til et kveldsseminar. Hva kan «vi» bidra til å forebygge mobbing, utenforskap, og øke kunnskap om radikalisering og ekstremisme. Hva er situasjonen, hva gjør vi og hvordan kan vi samarbeide bedre?

På dette seminaret lærer du om hvordan du kan møte utfordringer gjennom samarbeid mellom frivillige organisasjoner og offentlig sektor.

Dato: 17.10. 2018 kl. 17:00 -20:00. Registrering fra kl. 16:30.

Sted: MiR lokaler, Torggata 31

Påmeldingsfrist:15.10.2018 og send din påmelding til Tayyab Choudri: post@ihsg.no

Program:

17:15 - 17:20          Velkommen

17:20 - 17:55          Hva vet vi? V/Multikulturelt Initiativ (MiR) og IHSG- Internasjonal helse- og sosialgruppe

18:00 - 18:40          Innlegg ved Tahir Mahmoud,«Gaps in Counter Extremism and upgrading existing methods»

18.45 - 19:30          Panel og diskusjon. Oppsummering

19.30 - 20.00          Avslutning med underholdning og mat fra Pakistan

Du lærer om:

• Du blir oppdatert på forskning i feltet og om hvordan den kan brukes i praksis.
  • Du får høre om samarbeidsprosjekter som har ført til gode resultat.

Foredragsholder Tahir Mahmood er en forsker innenfor feltet radikalisering og terrorisme som har vært med å utvikle flere prosjekter og kurs innenfor temaet både nasjonalt og internasjonalt

Tiltaket er støttet av Oslo kommune, EMI