Digital læringsdugnad - her finner du nyttig innhold

Digital læringsdugnad - her finner du nyttig innhold

Skolelederforbundet ønsker å heie på alle i det profesjonelle felleskapet som bidrar til å gjøre skolehverdagen enklere, mer lærerik, relevant og interessant for elever som tilbringer skoledagene hjemme foran skjermen. Dette er en digital dugnad som viser hva vi i fellesskap kan få til på kort tid. Her finner dere lenker til gode sider på Facebook:

[Videregående skole] Korona-dugnad for digitale lærere

Korona-dugnad for digitale lærere

[Yrkesskole] Korona-dugnad for digitale lærere

[Voksenopplæring] Korona-dugnad for digitale lærere

[1-7 trinn] Korona-dugnad for digitale lærere

Udir har informasjon om koronaviruset på sine sider: informasjon-om-koronaviruset

Kravet til personvern må fortsatt ivaretas. Vi minner derfor om sidene til Datatilsynet https://www.datatilsynet.no/personvern-pa-ulike-omrader/korona/stengte-skoler-og-digitale-hjelpemidler/

I tillegg til sider på FB, finnes gode podcaster som skoleledere og andre gjerne kan lytte til. Ett eksempel er Rekk opp hånda: https://shows.acast.com/rekk-opp-hnda/

Rektor-profil Bjørn Bolstads blogg anbefales også: https://bbolstad.wordpress.com/

Høyskolen i Innlandet har utviklet dette nyttige dokumentet som inneholder 10 råd til lærere som planlegger undervisning.

Har du tips til innhold/ressurser som bør deles på denne siden? Send innspill til post@skolelederforbundet.no. På forhånd takk!