- Ledere skal tjene mer enn de vi leder

- Ledere skal tjene mer enn de vi leder

- Mange ledere gir mye av sin egen fritid til arbeidsgiver. Det må selvsagt kompenseres. Det sier undervisningsinspektør og lønnsforhandler Ingebjørg Grinde.

Ingebjørg Grinde er undervisningsinspektør ved Træleborg skole i Tønsberg og har i en årrekke vært lokal lønnsforhandler i Skolelederforbundet.

- Hvorfor er du lønnsforhandler i Skolelederforbundet, Ingebjørg?

- Jeg mener det er viktig å sikre skoleledere en god lønn. Skolelederjobben er krevende, og det kan bli ganske tungt å stå i stillingen over tid uten å få følelsen av at vi blir verdsatt. For meg er Skolelederforbundets prinsipp om at lederne skal tjene mer enn de vi er satt til å lede veldig viktig og fornuftig, sier Ingebjørg.

- Skoleledere skal ligge høyere lønnsmessig. Med god margin. Mange skoleledere gir mye av sin egen fritid til arbeidsgiver. Dette må selvsagt kompenseres, tilføyer hun.

Visste du at?

• Skolelederforbundet har dyktige tillitsvalgte lokalt som kan forhandle lønn og drøfte arbeidsforholdet ditt med arbeidsgiveren din, enten du er ansatt i en kommune/fylkeskommune, stat eller privat sektor.
  • Skolelederforbundet har den samme innflytelsen som alle øvrige organisasjoner, gjennom vår hovedorganisasjon YS, når hovedavtaler, hovedtariffavtaler og arbeidstidsavtaler skal forhandles sentralt.

Nysgjerrig på oss?

Slik jobber vi for deg i lønnsforhandlinger